Lucky Luke Wiki
Advertisement
MovieCovers-185317-76890-LES NOUVELLES AVENTURES DE LUCKY LUKE.jpg

Lucky Luke - Uudet seikkailut on vuosina 2001-2002 tuotettu ja esitetty Lucky Lukesta kertova tietokeanimaatiosarja. Toisin kuin aiemmat sarjat tämä ei perustu mitenkään Rene Goscinnyn käsikirjoittamiin sarjakuviin vaan tarinat ovat uusia. Sarja palkittiin parhaana animaationa 7 d'Or -palkinnolla vuonna 2003 ja sen pohjalta tehtiin myös elokuva Lucky Luke - Lähde länteen!, jonka esituotanto alkoi vuonna 2005.

Juoni[]

Lucky Luke on yksinäinen ratsastaja, joka matkustelee pitkin villin lännen aavikoita ja pysähtyy hetkeksi eri kaupunkeihin. Rehellisenä ja rohkeana cowboyna hän auttaa viattomia ihmisiä taistelemaan vääryyttä vastaan. Lucky Luken maine on myös kantautunut pitkin villiä länttä erittäin nopeana ja tarkkana ampujana. Hänen uskollinen ratsunta Jolly Jumper kuitenkin vetäytyy sivummalle ammuskelun alkaessa. Lisäksi Lukea auttaa ajoittain roistojen nappaamisessa hieman omalaatuinen koira Rantanplan. Useimmiten Lucky Luke joutuu estämään Daltonien veljesten aikeet, jotka yrittävät vankilapaon jälkeen ryöstää pankkeja ja muita aarteita.

Jaksot[]

Pääartikkeli: Lucky Luke - Uudet seikkailut animaatiosarjan jaksot

Sarjan jaksot tuotettiin kahdessa erässä vuosina 2001-2003. Niitä valmistui lopulta yhteensä 52.

Sarja Suomessa[]

Sarjan kaikki jaksot on julkaistu DVD-levylle tekstitettynä ja osa myös esitetty Suomeksi dubattuna TV:stä. Sarjan dubbaamisesta ja esittämisestä Suomeksi vastasi lastenkanava Sub Junior. Osa sarjan suomenkielisistä ääninäyttelijöistä ovat samoja kuin Daltonit - animaatiosarjassa (mm. Rauno Ahonen, Antti Pääkkönen, Tero Koponen, Joona Kortesmäki, Pasi Ruohonen, Peter Pihlström, Jenni Sivonen, Mikko Maukonen).

Äänissä[]

Ranska[]

Englanti[]

  • Marcel Jeannin - Lucky Luke
  • John Stocker - Joe Dalton, Kenraali Custer, useat pahantekijät
  • Rick Jones - Jack Dalton
  • Mark Camacho
  • Terry Simpson
  • Arthur Holden
  • Laura Teasdale 
  • Daniel Brochu
  • Laura Teasdale
  • Bronwen Mantel 
  • Pauline Little
  • Terrence Scammell 
  • Rick Miller
  • Susan Glover
  • Ellen David

Suomi[]

Advertisement