Lucky Luke Wiki
Advertisement
Daltonit pääsevät hoitoon
1179 daltonit pääsevät 2013221125.jpg
Ranskan julkaisu vuosi 1975
Suomen julkaisu vuosi 1977
Edeltäjä Valkoinen ratsastaja
Seuraaja Keisari Smith
Käsikirjoittaja Rene Goscinny
Kuvittaja Morris
Sarja Lucky Luke - sarjakuva

Daltonit pääsevät hoitoon on numerolla 44 julkaistu Lucky Luke - sarjakuva. Tämä oli yksi viimeisistä Rene Goscinnyn käsikirjoittamista Lucky - tarinoista. Suomessa Daltonit pääsevät hoitoon julkaistiin vuonna 1977.

Juoni[]

Professori Otto Von Himbeergeist on keksinyt uuden rikollisille tarkoitetun hoito menetelmän. Hän uskoo, että rikoksia tekevät ovat lapsuuden kodissaan ajautuneet hulluuden partaalle, mikä on saanut heidät valitsemaan rikollisen uran.

Nyt professori haluaa testata uutta menetelmäänsä Daltoneihin! Hän vuokraa pienen mökin Nothing Gulchin läheltä ja alkaa selvittämään, mikä lapsuuden muisto on ajanut Daltonit rikoksiin.

Hoitaessaan Daltoneita professori kuitenkin tajuaa, että hän on myös itse "sairas", koska vanhemmat aikoinaan estivät häntä ryhtymästä liikemieheksi. Professori huomaakin löytäneensä itselleen uuden työn.

Professori pakenee Daltonien kanssa ja alkaa ryöstellä lähi kaupunkeja omilla menetelmillään. Ainut, joka voi pysäyttää näiden viiden rikollisen päättömän menon on Lucky Luke.

Animaatiossa[]

Daltonit pääsevät hoitoon - tarinaa ei ole käytetty yhdessäkään Lucky Luke - animaatiosarjassa.

Professorin ja Daltonien ensikohtaaminen

Advertisement